Felvilágosítás
A rendelésekkel kapcsolatban a fogysztóvédelmi törvény értelmében járunk el.
E rendelet meghatározza a fogyasztói szerződéssel kapcsolatos tájékoztatás és a teljesítés egyes szabályait, továbbá a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés esetében a szerződés megkötésére és az elállási, illetve a felmondási jogra vonatkozó részletes szabályokat. A törvény itt található.
Továbbá ajánljuk, hogy olvasd el a Polgári Törvénykönyv ide tartozó passzusait:
Felelősség az eladott termék hibáiért
§ 622 |
(1) Ha elhárítható hibáról van szó, a vevőnek joga van kérni, hogy azt díjmentesen és szakszerű módon elhárítsa az eladó. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül megszüntetni. |
(2) A vevő a hiba elhárítása helyett kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor az alkatrész cseréjét, amennyiben ezzel az eladónak nem keletkezik aránytalanul nagyobb kára, mint amekkora a hiba elhárítása lenne. |
(3) Az eladó a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti a hibás terméket egy újra, ha ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek. |
§ 623 |
(1) Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, amennyiben olyan meghibásodásról van szó, amelyet ugyan el lehet hárítani, de a termék folyamatos meghibásodása okán a terméket nem lehet rendeltetésének megfelelően használni. |
(2) Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő a termék árából ésszerű árengedményre jogosult. |
FELÜGYELŐ HATÓSÁG:
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Olyan jogviták esetén, ahol Vevő és Eladó nem tud közös megállapodásra jutni, a Vevőnek joga van a békéltető testülethez jogorvoslatért fordulni. Az eladó székhelye szerinti illetékes békéltető testület elérhetősége: Budapesti Békéltető Testület, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. Telefon: +36 1/488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu